CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Ако сме толерантни, ще ги признаем

Катерина Евро,актриса

Аз също съм толерантна към всички независимо от тяхната вяра, пол или цвят на кожата.

Открих преди 2 г. брат и сестра в Албания

Любомир Старидолски

- Като една от най-известните българки с албански корен какво мислиш за независимостта на Косово?
- Да ти кажа честно, след като албанците в Косово са мнозинство и в тях е узряла идеята за независимост, значи заслужават своя държава. Одобрявам техния свободен избор как да живеят.
Тук, дали съм албанка или българка, няма такова значение.
- А България трябва ли да признае независимо Косово, рискувайки да се скара със сърбите?
- Никога не съм била добре в тънките сметки. Това оставям да го решават политиците, аз няма да им подсказвам.
- Чу ли се с албанските си роднини?
- Моите роднини не са в Косово, а в град Корча. Преди две години ходих за първи път след промените. Бях стъпвала там като много малка. Страшно спокойно е сега. Има много мюсюлмани, ама като ги гледам, се понасят с християните и си живеят добре. Заедно съжителстват джамии и църкви. Като имате предвид, че са били сринати всички от Енвер Ходжа - сега пак са изградени на старите им места. Всичко е много цветно и готино.
- Какво знаеш за албанските си корени?
- Баща ми е родом от Корча. Дошъл е да учи в София и се залюбил с майка ми, тя е софиянка. В Албания имам много роднини. Преди две години се запознах за първи път с моя брат и сестра от втория брак на баща ми с мюсюлманка. И двамата са суперготини. Имат си много деца и всички ми викат "лельо". Оказа се, че цялата рода са популярни музикални педагози. Аз отидох в местното музикално училище, за да търся братовчедка си, за която бях чувала, че преподава цигулка. Влязох при директора, а той ми вика: "Вие знаете ли, че имате и брат, и сестра тук?" Веднага им звънна на мобилните телефони. Те дойдоха. Беше много мило, цял ден плакахме, смяхме се, ходихме и до гроба на баща ми.
Всяко нещо, което поисках, ми се даваше. Разбраха, че обичам маслини, зехтин и грозде и всеки ден ми се слагаше на масата. Много се грижеха за мен. Аз също съм толерантна към всички независимо от тяхната вяра, пол или цвят на кожата. Затова съм за признаване на Косово.

standartnews>com,ВТОРНИК,19 Февруари 2008